Kaytranada, el nou ‘must have’ de l’electrònica

Like Don't move Unlike
 
3

Hipnòtic i sexy. Així és el disc de debut de l’última promesa de la música electrònica. Tan fascinant com en el seu dia ho va ser el debut de Jamie XX, amb qui comparteix segell (XL Recordings), Kaytranada es posa de llarg amb 15 impactes sonors que es mouen entre el Soul, Funk, R&B, Jazz, House, Hip Hop… Una paleta musical tan variada com l’explosió de colors de la portada de “99.9%”, una hipnòtica obra de Ricardo Cavolo, un i·lustrador de Salamanca que amb aquest treball confirma una etiqueta que l’ha acompanyat els últims anys: l’il·lustrador espanyol més internacional.

Nascut amb el nom real de Kevin Louis Celestin, aquest joveníssim canadenc de 23 anys ja tenia, abans de publicar aquest disc, una dilatada carrera com a productor i remesclador. En aquesta última faceta té una quarentena de referències entre les que destaquen noms com Beyoncé, Pharrell Williams, M.I.A. o Azealia Banks. I com a productor, gairebé una quarentena més de treballs. Molta de la gent amb qui Kaytranada ha treballat els últims dos anys és amb la que ara ha volgut col·laborar en el seu debut de llarg. És el cas d’AlunaGeorge, BadBadNotGood, GoldLink, Vic Mensa, Shay Lia, River Tiber o Anderson .Paak, que participa en un dels temes de presentació del disc, “Glowed up”.

Les connexions de Kaytranada amb la majoria dels col·laboradors del seu disc de debut és clara. El que ja no és tan evident és com arriba Kaytranada a Ricardo Cavolo, o com arriba el segell XL Recordings a Cavolo. Sigui com sigui, el cas és que els impactes sonors i visuals casen, aquesta vegada, a la perfecció. Començant per una portada on Cavolo transforma Kaytranada en una mena de Shiva de 6 ulls, amb gorra i rodejat de sols, flames, estrelles, palmeres i una verge que trenca un cor fent de nas. A l’interior i a la contraportada del disc, una mena de roda de la fortuna amb 15 il·lustracions més que serveixen per donar identitat gràfica als 15 temes del disc.

Slideshow of
Slideshow of

L’obra de Ricardo Cavolo sembla adaptar als nostres dies l’art religiós de les antigues civilitzacions sud-americanes, amb imatges carregades de detalls, saturades de colors i dotades d’una energia magnètica.

The Kohistan Story

Vlad

Gipsy heart

Vida Exhibition

Amb 34 anys, Cavolo ha exposat en ciutats com Londres o Montreal, i ha posat el seu art a disposició de clients tan variats com Nike, Levi’s, Moritz, Cirque du Soleil, ajuntaments com el de Moscou o fins i tot el Barça.

Slideshow of

Si voleu endinsar-vos una mica més en el món de Ricardo Cavolo visiteu el seu web o el de Kaytranada del que també s’ha encarregat l’il·lustrador de Salamanca. Ara només queda saber si l’art de Cavolo també és protagonista en els directes de Kaytranada, com el que el portarà al Festival Sónar de Barcelona el dissabte 18 de juny.

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *