Lindstrøm, príncep del nord

Like Don't move Unlike
 
4

El títol de Príncep del Nord per a Lindstrøm pot semblar pedant però es queda clarament curt si el compareu amb tot el que s’està dient i escrivint sobre el nou treball d’aquest productor noruec. Un EP que es titula “Windings” i que conté el que molts ja qualifiquen com un dels grans temes del 2016, “Closing shot”, una intensa peça de ball que demostra com 8 minuts i 23 segons es poden fer curts.

Productor de llarga trajectòria i creador del que ell mateix va autoanomenar com a ‘space disco’, Hans-Peter Lindstrøm apareix des de fa pocs dies a la llista dels 100 millors temes del que portem de 2016 segons NPR, el diari britànic The Guardian ha qualificat “Closing shot” d’extasiant, Pitchfork ha considerat el tema un himne radiant, Spin l’ha definit de feliç… Moltes expectatives per a un EP de només quatre temes i del que nomès hem pogut escoltar, de moment, “Closing shot’. Afortunadament, del que ja podem gaudir en tota la seva plenitut és de la portada de “Windings”, un joc de formes, textures i profunditats obra del dissenyador suec Jacob Grønbech Jensen.

Vinil de Windings

Grønbech ha explicat a La Música Per La Vista que “és complicat explicar el significat del disseny de la portada”. I més tenint en compte que s’ha treballat de manera intuïtiva de la mateixa manera com fan els autors de les bandes sonores de les pel·lícules. És a dir, a partir de l’escolta de les primeres maquetes dels temes del disc. Per aquest motiu, la portada està lliure a tota mena d’interpretacions. Mentre Grønbech reconeix que “les formes de la portada recorden a pots de ceràmica”, Lindstrøm hi veu blancs de tir. Una interpretació interessant tenint en compte que “Closing shot” funciona com una autèntica metralladora de repetició, on les armes són els sintetitzadors, els baixos i la percussió i la munició una sèrie de ritmes i arpegis que condueixen a una eufòria vital i optimista. La mateixa interpretació es pot aplicar a la portada del senzill del tema, en què Jacob Grønbech ha introduït algunes variacions de formes i colors.

Portada del senzill "Closing shot"

El treball de Grønbech per a l’EP “Windings” i “Closing shot” és la seva col·laboració més recent amb el segell Smalltown Supersound, que anteriorment li havia encarregat el disseny del disco “A City So Convenient” de Mungolian Jet Set i de “Príncipe del Norte” de Prins Thomas, músic amb qui Lindstrøm ha mantingut una intensa relació artística.

Portada per a Mungolian Jet Set

Portada per a Prins Thomas

Dues obres estèticament fascinants i molt diferents que venen a confirmar el procès creatiu de Grønbech: sempre de manera individualitzada i en contacte directe amb el segell i el grup. Grønbech i Lindstrøm són dos ‘creadørs’ als que caldrà seguir la pista de molt a prop. En el cas de Lindstrøm hi ha possibilitat de fer-ho de manera inmediata perquè és un dels noms del cartell del Vida Festival 2016. Tocarà dissabte 2 de juliol poc abans de les dues de la nit a l’escenari de la Masia. Apunteu-vos bé el nom perquè és una autèntica estrella emergent i d’aquí a un temps podeu lamentar haver-vos perdut el seu directe.

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *