El cartellisme il·lustrat de Ray LaMontagne

Like Don't move Unlike
 
3

El cantautor de New Hampshire Ray LaMontagne ha posat a la venda una desena dels pósters que han servit per anunciar els diferents concerts de l’actual gira, la del disc “Ouroboros” (2016, RCA). La portada d’aquest treball és una evocadora imatge d’una lluna vermellosa rodejada per un halo obra de Brian Stowell, un fotògraf de concerts i aventurer de Portland. Però per anunciar els principals concerts de la seva gira, LaMontagne ha optat per encarregar il·lustracions a diferents artistes. Una sèrie de treballs extraordinaris que es podien adquirir en els mateixos concerts, a la parada de marxandatge del músic, i que ara s’ha obert l’opció als seguidors de tot el món a través de la botiga del web de LaMontagne.

Póster dissenyat per Charlie Wagers

Des d’artistes a nivell individual a estudis de disseny, el catàleg de cartells de la gira “Ouroboros” és extraordinari i el resultat també. I més tenint en compte el que encara pot donar de sí perquè la gira pels Estats Units és plena de dates fins al setembre. De tots els artistes que han treballat el cartellisme si n’hem de prioritzar algun aquest potser hauria de ser Charlie Wagers per una sola raó, és l’únic que, de moment, ha dissenyat més d’un cartell. En concret tres. Un és el que il·lustra aquest post: El segon és el que precedeix aquest paràgraf i el tercer el que veureu a continuació.

Póster dissenyat per Wagers

Com explica Wagers al seu web, la seva inspiració surt de les tècniques d’impressió antigues, de les càmeres i pel·lícules d’època, dels llibres oblidats. Tot plegat, forjat per la seva infantesa a les terres de cultiu de Kentucky on Wagers, diu, va establir una profunda connexió amb la natura, amb els seus colors i contrastos. La resta d’artistes que, fins el moment, han treballat per a Ray LaMontagne és tan extensa com fascinant el resultat final: Zeb Love, Clinton Reno, Matthew Jay Fleming, Nate DuvalKyler Martz, Catharsis, Subject Matters Studio, Half Hazard Press, Status Serigraph i The Half and Half. Passeu i mireu. Comprovareu com les mateixes influències confessades per Charles Wagers semblen aplicables a la resta de treballs.

Póster dissenyat per The Half And Half

Póster dissenyat per Half Hazar Press

Póster dissenyat per Status Serigraph

Póster dissenyat per Catharsis

Póster dissenyat per Subject Matters Studio

 

Póster dissenyat per Kyler Martz

Processed with VSCO with a8 preset
Processed with VSCO with a8 preset

Póster dissenyat per Matthew Jay Fleming

Póster dissenyat per Clinton Reno

Póster dissenyat per Zeb Love

Al seu web, LaMontagne només ofereix una desena del total d’il·lustracions, però si us interessa tenir les parets plenes d’aquests dissenys podeu invertir temps i diners a visitar i comprar les il·lustracions que es troben disponibles als webs dels seus autors. Dissenys de cartells a banda, també podeu fer un cop d’ull, o una escolta segons la plataforma, al disc de Ray LaMontagne perquè val la pena. Si no el coneixíeu descobriu-lo cronològicament. Des de l’iniciàtic “Trouble” (2004), que el va revelar com un magnífic cantant de soul-folk de veu sedosa; seguint per l’íntim, introspectiu i meravellós “Till the Sun Turns Black” (2006); els també magnífics i més rítmics “Gossip in the Grain” (2008) o “God Willin’ & the Creek Don’t Rise” (2010); el canvi fallit de “Supernova” (2014); fins l’actual i més reeixit canvi de “Ouroboros”, on flirteja amb les textures denses i el rock-folk progressiu, i del qual se n’han extret els senzills “Hey, no pressure”, “The Changing Man/While It Still Beats” i “In my own”.

Deixeu-vos arrossegar per la veu, la música i pels paisatges il·lustrats de Ray LaMontagne.

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *