La llibertat musical també és groga

Like Don't move Unlike
 
0

Quan ets el fundador d’un dels segells independents més influents dels últims anys, publiques els discos d’un catàleg d’artistes envejable i tens les teves pròpies inquietuts musicals tens tota la llibertat per publicar-te el teu disc, a la teva discogràfica i amb les extraordinàries col·laboracions dels teus millors músics. El difícil és fer que tantes peces diferents encaixin i captivin com ho fa el primer disc d’Everything Is Recorded, l’experiment del fundador de XL Recordings, Richard Russell.

Repassar la història de Russell al capdavant de XL Recordings és adonar-se que aquest segell britànic és responsable d’alguns dels millors moments de la música independent dels últims 20 anys. Des de Radiohead a Jack White, passant per The XX, Frank Ocean, The Avalanches, Sigur Rós, M.I.A. o acabant pel fenomen Adele. Russell, però, ha recorregut als tlents més joves i recents del seu segell per al seu primer disc: Ibeyi, Kamasi Washington i, especialment, Sampha que executa dos dels cims melòdics d’aquest 2018 com “Mountains of gold” i, sobretot, “Close but not quite”, una d’aquelles cançons que justifica tot un disc.

FUGINT DEL CAMUFLATGE

Darrere de la imatge gràfica del disc hi ha un altre emprenedor tan discret com Richard Russell. El fundador i director creatiu de la firma de moda Maharishi, Hardy Blechman, és l’encarregat de la llampant portada de color groc del primer disc d’Everything Is Recorded. Si la seva firma de moda està especialitzada en la roba de camuflatge, el treball de Blechman per a Russell és l’antítesi: un impacte de color. Groc, per a la portada; verd, per al senzill “Mountains of gold”; vermell, per a “show love”; i blanc per a la memorable “Close but not quite”.

Blechman és un expert en moda però la seva experiència en el disseny discogràfic limitada. Se li coneixen molt pocs treballs anteriors. El de més pes, però, és el que segurament va acabar connectant-lo amb Russell i XL Recordings. Es tracta del projecte DRC Music amb el qual 11 productors britànics van viatjar al Congo per gravar amb músics locals. El resultat va ser el disc benèfic “Kinshasa One Two” que va implicar noms com Damon Albarn o Richard Russell. De la imatge gràfica del disc se’n van encarregar Aitor Throup i Blechman.

El discret Blechman torna a col·laborar ara en un projecte col·lectiu d’altíssim nivell. Diguem-ne super grup, energies combinades o com deia una ressenya del canal musical de la revista Vice “Everything Is Recorded és l’encarnació de la llibertat creativa pura”.

FITXA

Disc: “Everything Is Recorded” (2018)
Discogràfica: XL Recordings
Portada: Hardy Blechman

SaveSaveSaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *